Home Forums Algemeen Tips & tricks Backside 180°

Dit onderwerp bevat 23 reacties, heeft 10 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 13 jaren, 2 maanden geleden.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)
  • Auteur
    Berichten
  • #3862

    dusky
    Bijdrager

    Weet je ik heb dan nu een burton board met flex niveau 3 (schaal 1t/m10, 1 is het flexibelst), en ik heb net ff hier op het tapijt een butter stilstaand te maken maar daar moet ik echt nog best veel kracht bij zetten. Ligt dit dan aan mij dat ik het nog goed moet leren of dat ik eigenlijk nog een flexibeler board nodig zou hebben? Hebben jullie het ook op een niveau 3 oid geleerd?

    #4468

    marck
    Bijdrager

    switch in de lift da ga ik ook is proberen.wil ook beginnen met freestyle.ben nu ook bezig met switch maar dat is nog verdomd lastig.op me hakke draaie lukt me wel maar op me tenen val ik vaak om.maja je leert met vallen en opstaan haha.

    #4471

    banks
    Bijdrager

    ik heb ook in swz mn switch onder de knie gekregen, maar het moet toch nog iets stijlvoller. 180´s op de piste gaat prima(zowel fs als bs) dus volgende keer de kicker pakken in het funpark en zo mn skills uitbreiden.

    #4473

    tjitte
    Bijdrager

    lachen tricktipje het is inderdaad wel makkelijk om gewoon op een blauwe piste steeds back 180 vervolgens switch 3 bochten dan switch front 180s te doen en dat steeds achter elkaar. Zo heb ik ze heel makkelijk geleerd zo leer je ook wat sneller switch rijden

    #4563

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Alles is een kwestie van simpelweg doen. Switch/fakie lukt gewoon als je het maar doet en niet teveel nadenken, maar gewoon doen zoals je normaal doet alleen andersom.

    Zelfde geldt voor switch springen. In het begin merkte dat ik met aanrijden wat moeite had, maar eenmaal op de afzet ging het zoals normaal. Het is allemaal wennen, maar oefening baart kunst.

    Bij rotaties is het gewoon altijd belangrijk dat je schouders draaien en dat je kijkt naar de landing. Bij backside rotaties is het handig om tijdens de rotatie om onder je achterste arm door te kijken naar de landing.

    En langzaam aan opbouwen werkt altijd.

    #4826

    hunt
    Bijdrager

    Hey,

    Ik heb een nieuw plank en bindingen gekocht (burton proces v rocker en burton malavita bindingen) en ben nu de maandag in snowbase gaan snowboarden met men nieuwe plank. Twas effe wennen maar dan heb ik men bindingen iets verder uit elkaar gezet en de 180 lukt terug prima. Met vorige plank ging dit vlot maar toen ik 360 begon te leren voelde ik dat plank te zwaar werd enzo. Ik draaide 360 ook frontside waardoor den 2de helft van de spin ik met men rug naar het dal stond en ik niets zag. Toen ben ik mijn 180 backside gaan oefenen (welke ik nu kan) zodat ik dan men 2de helft van men 360 met men gezicht. Vanuit stilstand draai ik 3 kwart rond. Dus als ik lekkere kicker heb in kaprun (ga ik naartoe met pasen) denk ik wel dat het zou moeten lukken. Ben nu ook aan butteren.

    Denk wel dak toch in de juiste vologorde bezig ben. Of zijn er hier mensen dat nog nuttige tips hebben.

    Greetz
    Hunt

    #4827

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als je een FS360 in 2 delen hakt krijgt je een FS180 en een Switch BS180.

    Je kan beter de 360 in zn geheel oefenen 😉

    Hoe doe je dit?

    Door in te sturen op de kicker zodat je je bocht door kan springen in een 360. Wat ook kan doen is je armen doorgooien met de beweging zodat je sneller draait.

    #4830

    hunt
    Bijdrager

    mja, tis nie dak hem echt opsplits.
    Tis eigenlijk meer om gewoon mijn landing met men gezicht naar het dal kan doen ipv met men rug. Meestal als ik 360 probeer stop ik op 180 of op 3 kwart.
    En ja idd, 3 kwart eindigen kan wel is zeer doen. Maar ja.

    Ik zie soms dudes dat zo gemallekijk tricken zone 360 dat ik niet begrijp hoe soepel dat dat lijkt. Dat dacht ik van de 180 int begin ook wel en da gaat nu ook soepel. Tzal gewoon een kwestie van oefenen zijn.

    Kgaan met pasen 6 dagen naar kaprun en ne maat van mij heeft hetzelfde nieveau als ik. We gaan jumpke maken en gewoon dagen oefenen op dien 360. Zou wel moeten lukken dan denk ik. Hoop ik allezinds.

    Greetz
    Hunt

    #5372

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Als je BS180 oefenent heb je er weinig aan als je een FS360 wil kunnen.

    Heeft te maken met je draairichting. FS360 bestaat uit FS180 en Switch BS180. Hierdoor heeft het oefenen van een BS180 om FS360 te kunnen niks met elkaar te maken omdat je 2 kanten op draait.

    Als je dan toch wilt oefenen om die laatste 180 goed te krijgen dan zul je dat switch moeten gaan doen.

9 berichten aan het bekijken - 16 tot 24 (van in totaal 24)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.