Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Advies gevraagd: nieuw board kopen of gaan huren?

Dit onderwerp bevat 2 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  tallstranger 11 jaren, 4 maanden geleden.

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #6723

    rosarie91
    Bijdrager

    Ik twijfel over wat ik het beste kan doen: een nieuw board kopen of overstappen op huren.

    Heb nu 4 weken wintersport achter de rug en kan aardig snowboarden. Ga met mooie bochtjes blauwe en rode pistes af en af en toe kleine sprongetjes. Zwart durf ik nog niet aan, evenals off piste. Ik heb vier jaar geleden een goedkoop snowboard (crazy creek, of crazy crap zoals sommigen het hier geloof ik noemen 😛 ) bij de Intersport gekocht omdat ik het graag op een en hetzelfde board wou leren en niet elk jaar wou switchen tussen verschillende huurboards (en ik was 16 dus makkelijk verleidbaar door alle kleurtjes en printjes haha, slecht I know).

    Maar goed, nu ben ik dus 4 jaar verder en afgelopen week in de sneeuw merkte ik dat ik mijn boardje toch wel een beetje ontgroeid ben.. hij klappert op de rode pistes en begint aardig te slijten aan de zijkanten. Dus nu twijfel ik: zal ik investeren in een goed follow-up board, waar ik weer een paar jaar mee vooruit kan? Heeft iemand dan misschien ook tips voor wat een goed board zou zijn?
    Of zal ik juist in een hogere prijsklasse gaan huren?

    #6724

    christine
    Bijdrager

    Als beginner kun je het beste huren. Maar als je al een paar jaar board wil je je eigen board, want de keuze met huurboards is beperkt, en je weet nooit wat voor zooi je krijgt. Dus ik zou kopen. Het beste lijkt me om naar een demodag te gaan waar je boards kunt uitproberen. Ik weet niet of ze dat wel ’s doen in Snowworld of zo.

    #6728

    tallstranger
    Bijdrager

    2de hands een board van een respectabel merk kopen.

    Weet niet wat uw voorkeuren zijn maar van zodra je al meer een paar weken op de bergen hebt gezeten ga je alleen maar verbeteren met een eigen plank als je iets koopt dat bij uw doelen past

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.