Home Forums Gear Snowboards en toebehoren Achterste voet, eigen wil

Dit onderwerp bevat 4 reacties, heeft 3 stemmen, en is het laatst gewijzigd door  kevinhoogendam 11 jaren, 1 maand geleden.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #6770

    xiora
    Bijdrager

    Heej,

    Ik ben Levy, 20 jaar (toevallig vandaag jarig), ik ben 1,88m en weeg 75kg.
    Tijdens het snowboarden heb ik het probleem dat mijn achterste voet een eigen wil heeft, alleen dit gebeurd alleen wanneer ik rechtdoor ga, en dus geen bochten maak.

    Ik vind het vooral chill om blauwe pistes te nemen en dan probeer ik altijd mijn snelheid te beperken door te slalommen. Ik wissel in principe nooit van been tijdens het boarden.
    Ik freestyle niet.

    Ik sta Groovy op mijn board.
    Rechtse binding: 21 graden
    Linker binding(Achterste): -3 graden

    In principe gaat het boarden altijd goed, maar als ik val dan, dan val ik meestal op stukken waar ik rechtdoor board.
    Dan wil ik snelheid maken/behouden, vooral op vlakke gedeeltes en dan opeens uit het niets val ik, omdat mijn achterste voet naar Voren (links) toe wil.

    Het maak niet uit hoe langzaam of snel ik ga, zolang ik rechtdoor ga, wil mijn achterste been constant mee naar voren toe (waardoor ik eigenlijk steeds afrem.

    Ik heb verschillende binding standen geprobeerd.
    -3/+15
    +3/+18
    +9/+26
    En alles daar tussen, van alles geprobeerd maar het probleem dat mijn achterste been naar voren toe wil dat blijft.
    Hierdoor durf ik geen snelheid te maken, omdat ik onverwachts gigantisch hard op me gezicht kan gaan omdat me achterste been niet gewoon netjes achter mijn voorste (Rechter) been blijft.

    Ps: Mijn stance width is 29% van me lengte + 4cm (1,5cm teveel)
    Ik heb dit gemeten vanuit het hart van de binding, dus niet de rand van de binding.

    Als iemand mij hiermee kan helpen ben ik die persoon heel dankbaar!

    #6771

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Groovy op je snowboard is zo 1980, dat noemen ze Goofy 😉

    Hoe zijn je schouders als je rechtdoor snowboard? Zijn deze gelijk aan je snowboard of heb je je navel in de richting waar je heen gaat (open gedraaid staan).

    Als je open gedraaid staat is het niet heel raar dat je voet naar voren komt want je als je draait met je schouders wil de rest mee en zodoende draai je achterste been naar voren. Op lange vlakke rechte stukken is het ook geen aanrader om plat op je board te blijven staan maar heel lichtjes op je kanten en dan hele lange flauwe bochtjes maken. Rustig afwisselen van kant, dan hou je de controle.

    Probeer is een keertje te snowboard met 12-12 (duck stance) dan is je houding waarin je staat meer zoals je gewoon ook staat en natuurlijker. Stance width is gewoon wat jij vindt, ik sta ook breder dan 29% + 4 wat bij mij op 54cm zou uitkomen en ik sta rond de 60 😉 Dus dat is gewoon wat jij fijn vindt.

    #6772

    xiora
    Bijdrager

    Hahaha Goofy bedoel ik, thanks.
    Mijn schouders staan inderdaad niet helemaal recht, maar ook niet overdreven schuin
    Het werkte wel beter toen ik er op ging letten tijdens het boarden

    Hebben jullie misschien nog tips voor het slalommen?
    Want op mijn hakken remmen/draaien, vind in piece of shit
    Alleen als ik te snel ga, vind ik het lastig om op me tenen te remmen/draaien, en als ik het doe, dan rem ik vaak teveel/te lang op mijn teen

    #6775

    rinus
    Bijdrager

    Hoe bedoel je slalommen? Toevallig carven?

    Het nadeel van ‘op je tenen’ remmen als je rossend hard gaat, is dat je nauwelijks kan anticiperen op de oneffenheden in de ondergrond. Als ik out of control dreig te raken met snelheid heb ik al m’n concentratie nodig om rustig af te remmen en dan zie ik graag de ondergrond.

    Wat betreft vallen op vlakke stukken: dat heb ik ook als ik lui wordt en denk wel vlak te kunnen. Wat Kevin zegt; zorg dat je altijd een kant kiest, hoeft niet overdreven, maar gewoon een beetje. Ja, je remt dan wat, maar helaas pindakaas. Lopen is beter dan vallen.

    Met carven moet je zorgen dat je GOED hangt in je bindingen. Alles op je bovenbeenspieren doen, HANGEN in die bindingen.

    #6778

    kevinhoogendam
    Bijdrager

    Sommige dingen kloppen niet helemaal…

    Zoals ik bedoel dat je flauwe lange bochten maakt op vlakke stukken dan ben je gewoon aan het snijden en dan rem je niet.

    Op je hakken remmen zie je wel waar je heen gaat. Op je tenen kan je nog een handje op de grond zetten, dan val je ook niet.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.