Nou.... even lekker in de paskamer gezeten vandaag. In twee verschillende winkels een hele rits schoenen aangehad. Zowel Flow, Burton, Salomon, Nitro en nog wat merken. Ook allerlei prijsklassen, van real cheap tot halleluja.
Veters doen ze niet meer aan. Oldskool. In de winkel ga je voor veters dus eg nie slagen. Die snelveterdingen gaat het 'm voor mij niet worden denk ik. Niet het gevoel dat ik iets aan het vastmaken ben met al die touwtjes. Die BOA-construcie werkt wel goed. Snel, niet teveel touwtjes en getrek en bij veel modellen ziet het er qua constructie ook goed uit.
En toen.... allebei de keren eindigde ik met exact dezelfde schoen. De Salomon Savage BOA.
De Salomon Faction BOA was een hele goede tweede. De Savage is wat stijver, betere grip op de hiel, nog iets degelijkere BOA-constructie en voelt iets 'luxer' aan. De pasvorm is super.
Voor de rest zaten er best aardige schoenen bij maar niets kwam ook maar in de buurt van de eerder genoemde twee. Inderdaad zijn er schoenen die ongelooflijk lekker zitten. Maar dat doen pantoffels ook. Dus die hele lekkere schoenen blijken snel veel te weinig steun te geven. Te slap.
Opmerkelijk dat Flow-schoenen precies hetzelfde gevoel gaven als m'n 10 jaar oude Morphan's. Redelijk stijf, kwalitatief goede schoen maar in vergelijk lijkt die Flow zonder voet te zijn ontwikkeld. Je voet past er wel goed in maar echt aansluiting met je voet (tenminste met mijn voet) is er niet zoals bij veel andere schoenen. Dus die nieuwe worden echt verwennerij
Misschien dat ik toch - voor het gevoel - nog ergens een veterschoentje ga proberen en anders wordt het op zeker de Salomon Savage BOA.
Oja... mijn bindingen (Atomic White Russians) zijn op een miljoen manieren te verstellen dus was iedereen er van overtuigd dat dat wel goed komt qua pasvorm.
Iedereen bedankt voor de tips!
Gr,
Theo Thomas